Ce nu trebuie să-ți lipsească la următorul site pe care-l vei face

Încerc pentru acest articol să cataloghez cele mai importante opțiuni pe care trebuie să le ai la îndemână pentru următorul site pe care-l vei face (pentru tine sau pentru clienți). Dacă ai la activ site-uri cu mii de vizitatori pe zi probabil te-ai lovit de cel puțin o problemă cauzata de una din ele și sper că ai învățat deja din propriile greșeli.

SSL

Până nu de mult certificatele SSL erau o fiță sau folosite doar în paginile care procesau informații confidențiale (login, register, checkout). Asta până marile browsere au început să afișeze by default mesajul “Not secure” tuturor site-urilor care nu au un SSL (inclusiv cele de prezentare cu o pagină care n-au nici măcar un formular de contact). Pentru utilizatorul de rând, acel mesaj îi dă impresia că i se va virusa calculatorul și îi vor fi furate pozele de la majorat.

Dacă până acum 2-3 ani un SSL costa minim 5$/an, partea buna e că odată cu această schimbare au apărut și alternative gratuite precum letsencrypt.org care au implementări și în majoritatea sistemelor de management al hostingului shared (cpanel, plesk, webuzo) le poți activa cu un singur click.

sursa: reddit.com

Cloudflare

Cloudflare e o struțocămila care în principiu îți permite să:

  • ai un site mai rapid (minimizare automata a codului html, css, js, cache automat)
  • ai un site mai protejat (în caz de DDOS)
  • ai un dns mai flexibil și mai rapid

Ca și implementare trebuie doar să pointezi nameserverele cloudflare la domeniu tău si restul butonezi din dashboard-ul lor. Varianta gratuită e de ajuns pentru majoritatea tipurilor de site-uri.

Cache

There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.

Phil Karlton

În principiu trebuie ca orice secțiune care scoate înformații din baza de date să fie salvată efectiv pe server ca un fișier static (.txt) și servită de acolo următorilor vizitatori. Partea grea e invalidarea, adică să știi atunci când trebuie să te uiți iar direct în baza de date sau să folosești informația din fișierul static salvat.

Ca și recomandare de librarie PHP pentru acest lucru folosesc PhpFastCache care știe să lucreze cu mai multe tipuri de medii de stocare (fișiere statice, memcache etc).

Pentru WordPress pentru orice site pe care-l fac instalez WP Super Cache, un plugin care face fix ce am zis mai sus și e dezvoltat de aceeași oameni cară lucrează la WordPress.

Sitemap

Dacă SEO este un aspect important pentru următorul tău site (și ar fi bine să fie) e musai să ai un sitemap care să se regenereze automat în funcție de cum apar/dispar pagini. Asta îi va spune mai rapid lui Google despre conținutul site-ului tău și ai și un control mai bun asupra a ce pagini vrei să fie indexate cu prioritate.

În principiu e un fișier /sitemap.txt sau /sitemap.xml cu structura de aici.

Pentru WordPress dacă instalezi Yoast SEO se face automat acest sitemap.

Tag Manager

În zilele noastre cam orice chestie marketing online related (analytics, engagement, creare de audiențe) presupune să instalezi un cod javascript în codul sursa al site-ului. Bineînțeles că o poți face și manual dar asta înseamna să ai un editor de cod la îndemână oriunde oricând și să știi unde să modifici de fiecare dată.

Varianta civilizată e un Tag Manager precum Google Tag Manager care odată instalat (tot pus un cod în codul sursa) îți permite să adaugi celelalte coduri prin intermediul dashboard-ului lor online. Poți pune și diverse reguli (pe ce pagina să nu apară un anume cod) dar asta e deja altă discuție.

Health Monitor

Adică un serviciu care-ți spune automat când site-ul tau e căzut. Există și variante plătite care verifică la fiecare minut dar majoritatea celor gratuite verifică la fiecare 5 minute, interval care e unul decent pentru 99% din situații. Eu folosesc Uptime Robot. E mișto că poți vedea și grafice cu uptime-ul pe o anumită perioadă.

Voi ce kit de supraviețuire pentru un site aveți?

Lasă un comentariu