Nașterea unui proiect web: PulsulEchipei.ro (ep. 1)

Am dezvoltat până acum sute de site-uri și aplicații web însă tot timpul focusul era pe munca efectivă (pentru că de acolo venea entuziasmul) și nu simțeam nevoia să documentez undeva ideea de la care am plecat și felul în care am rezolvat anumite hop-uri. De data asta am hotărât să mă provoc și să fac lucrurile puțin mai diferit (mai ales că partea tehnică a devenit oarecum o rutină).

Acest serial va fi unul în mai multe episoade (toate pot fi găsite sub tagul Pulsul Echipei) și care nu va fi publicat în timp real. Adică majoritatea lucrurilor despre care vei citi vor fi deja decise și implementate (practic voi începe să public episoade abia în momentul în care proiectul este deja lansat).

Dacă nu ai răbdare să citești despre toata saga dezvoltării și vrei să vezi produsul finit, îl poți vedea la pulsulechipei.ro dar cred ca te interesează mai mult povestea, nu?

Timeline-ul pe scurt

  • 9 iulie 2018 – cumpărarea domeniului .ro
  • 26 iulie 2018 – lansare ca opțiune extra pe ecomjobs.ro
  • 6 noiembrie 2019 – eliminarea din ecomjobs.ro
  • 11 noiembrie 2019 – start proiectare ca proiect independent
  • 15 aprilie 2020 – lansare beta
  • 1 mai 2020 – lansare oficială

Ideea

La început a fost ecomjobs.ro, un site de joburi dedicat magazinelor online. Una dintre marile provocări în a crește un astfel de business e că trebuie să echilibrezi balanța dintre cerere și ofertă (în cazul nostru magazine online și candidați). Degeaba ai anunțuri publicate dacă nu ai candidați și invers.

Căutând rezolvări pentru această problemă (chicken egg business problem) am dat de un articol care spunea că un bun început e să oferi mici tool-uri folositoare părților cu ajutorul cărora să-i faci să afle de tine și să te țină minte.

Așa am început să mă gândesc la ce fel de probleme au firmele/candidații și cum pot eu să-i ajut cu un astfel de tool.

Am hotărât să încep cu problemele unei firme pentru că o firmă e mai greu de targetat cu reclame plătite decât candidații.

Făcând un mic exercițiu de memorie cu experiența mea prin cele 3 companii prin care am trecut de-a lungul timpului, am concluzionat că e greu pentru un manager cu peste 10 oameni în echipă să fie la curent cu problemele sau bucuriile fiecărui angajat și ca treaba asta s-ar putea rezolva dacă oamenii ar fi întrebați periodic “cum ți-a fost săptămâna la birou?

MVP

În site-ul eComJobs.ro fiecare cont avea opțiunea de a-și administra mai multe companii, așadar opțiunea trebuia să fie disponibilă pentru fiecare companie în parte.

Funcționalitățile gândite pentru acest MVP au fost:

  • administrarea angajaților (add, edit, delete) [companie]
  • optiune de selectare a întrebărilor [companie]
  • sistem de captare răspunsuri [angajat]
  • sistem de vizualizare a raportului săptămânal [companie]

Pentru ca totul să fie cât mai simplu am decis să nu-i las pe angajatori să-și pună ce întrebări vor ei (gândindu-mă ca vor renunța dacă trebuie să facă acest efort mental). Pare simplu să pui o întrebare însă s-au scris cărți (sau cel puțin capitole) despre cum să formulezi o întrebare în mod corect.

Am făcut un research printre chestionare pentru evaluări de personal și am reușit să formulez o listă de 42 de întrebări separate pe diverse subiecte (volum de muncă, munca de echipă, feedback, cultură etc.)

exemplu întrebări

La momentul la care scriu acest articol nu mai am acces efectiv la cum arăta această opțiune în contul eComJobs dar era destul de simplistă: alegeai întrebările și adăugai adresele de email ale angajaților.

În fiecare vineri la ora 14 angajații primeau chestionarul pe email și aveau timp până luni la 12 să răspundă. Managerul primea luni la ora 14 răspunsurile în mod agregat și anonim.

M-am gândit că nu e prea ok ca angajații să primească acest mesaj de la un site de joburi și am decis să cumpăr și să folosesc în comunicarea pentru această unealtă, domeniu pulsulechipei.ro

emailul pe care-l primeau angajații
raportul pe care-l primea angajatorul

Decizia de a-l dezvolta separat…

Dacă ești curios de ce va urma îți recomand să te abonezi cu adresa de email în partea dreaptă ca să te pot anunța când public următorul articol.

2 thoughts on “Nașterea unui proiect web: PulsulEchipei.ro (ep. 1)

Lasă un comentariu