Research pentru viabilitatea ideii Pulsul Echipei (ep. 2)

Episodul precedent aici

Timp de mai bine de 1 an cât a fost integrată în eComJobs, această opțiune a fost folosită de 18 de companii cu număr de angajați între 5 și 25. Feedback clar pentru acest lucru nu am avut de la ei, nici nu am insistat ce-i drept, focusul a fost întotdeauna pe a livra rezultate pentru core business (recrutarea).

La un moment dat mi-am dat seama că nu mai lansasem un produs nou de câteva luni și mi-a trecut prin minte că aș putea să dezvolt pulsulechipei.ro ca să nu pot spune că n-am încercat dacă tot am avut ideea și am făcut deja un MVP.

Potențialul

Deși undeva în mintea mea știu că ar exista destul de multe companii care s-ar încadra în tipologia clientului, am zis să mă documentez mai temeinic și să aflu câte companii din industria de servicii există în România și câți angajați au. Am dat peste articolul acesta cu informații din 2017 și am aflat că pe atunci existau 245.000 de companii cu 1.4 milioane de angajați. Asta înseamnă o medie de 5.7 angajați dar distribuția probabil păstrează principiul Pareto așa că mă aștept ca 20% dintre companii să aibă 80% dintre angajați. În teorie aș putea avea ca și clienți un număr de 49.000 companii cu o medie de 22 angajați.

Cine sunt competitorii?

Deși nu e un alt business, competitorul principal este chiar întâlnirea 1 la 1 pe care managerul o are cu fiecare angajat în fiecare săptămână. Avantajul meu competitiv ar fi în primul rând timpul economisit de către manager. Pentru a vorbi cu 20 de angajați în fiecare săptămână, investiția de timp (la o medie de 10 min./om) ar fi de 200 min./săptămână, adica 13h/lună adică 156h/an. Pe când a folosi Pulsul Echipei se rezumă la maxim 1h/săptămână și alte beneficii pe care urmează să le exemplific în următoarele episoade.

Alte business-uri similare n-am descoperit deocamdată în România, dar sunt convins că există implementată o opțiune similară prin diverse aplicații de HR, mai mult sau mai puțin cunoscute.

Mi-a fost ușor să descopăr unelte similare de prin afară folosind o simplă căutare pe pulse survey. Din primele 2 pagini, cele care mi-au atras atenția sunt:

Pasul următor a fost să-mi fac cont pe fiecare din site-urile de mai sus și să le analizez site-urile și modul de comunicare (în bloguri, social media).

Cum va funcționa efectiv Pulsul Echipei …

Dacă ești curios de ce va urma îți recomand să te abonezi cu adresa de email în partea dreaptă ca să te pot anunța când public următorul articol.

One thought on “Research pentru viabilitatea ideii Pulsul Echipei (ep. 2)

Lasă un comentariu