Cum am ales funcționalitățile Pulsul Echipei (ep. 3)

Episodul precedent aici

Ideea de bază este una foarte simplă: angajații să primească periodic (în fiecare săptămână) un scurt sondaj cu 1-2-3 întrebări referitoare la atmosfera de la job. Trimiterea se va face pe email și sms, răspunsurile sunt anonime iar managerul poate vedea un raport agregat cu toate răspunsurile.

Obiectivul principal e ca managerul să aiba o privire de ansamblu asupra implicării angajaților, a relațiilor de colaborare dintre ei sau a performanței.

Primul pas a fost să ma gândesc cine va folosi acest sistem, ce probleme ar putea întâmpina și ce temeri ar putea avea.

Angajatorul

Încercând sa-mi imaginez cum ar folosi Pulsul Echipei o companie cu 20 de angajați și alta cu 800, am realizat că va fi nevoie de o opțiune de import a angajaților (nume, email, telefon) și una de segmentare a acestora (pe departamente, regiuni, nivel de senioritate etc). Adică angajatorul va avea libertatea să aibă chestionare diferite cu setări și obiective diferite pentru fiecare grup de angajați.

Pe ideea de a scăpa de cerințe suplimentare și personalizări, angajatorii vor trebui să aibă control în a decide ziua, ora și periodicitatea trimiterii chestionarelor.

Din punct de vedere al interpretării rezultatelor, va fi nevoie de niște KPI-uri ușor de înteles și cărora să le poți urmări evoluția de-a lungul timpului. Asta înseamnă că fiecărei întrebare (indiferent că e scrisă de angajator sau aleasă din cele prestabilite) trebuie să-i fie atribuit un obiectiv. Asta bineînțeles se aplică doar întrebărilor de tipul “Dă o nota de la 1 la 10…” pentru că vor exista și întrebări de sondare cu una sau mai multe variante de răspuns sau chiar întrebări deschise “Ce părere ai despre…”.

Angajatul

Pentru a lua în serios chestionarul și a răspunde el, angajatorul va trebui sa anunțe în companie că angații vor începe să primească mailuri sau sms-uri periodic. O provocare pentru mine e să fac aceste chestionare să fie ușor de completat pe orice gen de dispozitiv.

Un alt aspect e încrederea, trebuie să-i conving cumva că răspunsurile vor fi anonime. Mă gândesc să fie o bifă prin care să aleagă dacă răspunsul să le fie anonimizat sau nu.

Deasemenea mă gândesc să fac mai dinamice cumva mail-urile, tocmai pentru a nu se crea o rutină cu aceleași întrebări în fiecare săptămână și același design. Poate ceva gamification bazat pe timpul de răspuns.

Administrator

Nu las deoparte nici opțiunile care mă ajuta pe mine ca administrator să pot face administrarea platformei sau să pot rezolva diverse situații de suport. E clar că trebuie să am acces la listele de conturi (angajați și angajatori) și chestionarele lor (către cine a fost trimis și cine a răspuns sau nu). Tot aici trebuie luat în calcul și management-ul abonamentelor, opțiune de upgrade/downgrade, download factură etc.

Alegerea tehnologiilor

Dacă ești curios de ce va urma îți recomand să te abonezi cu adresa de email în partea dreaptă ca să te pot anunța când public următorul articol.

One thought on “Cum am ales funcționalitățile Pulsul Echipei (ep. 3)

Lasă un comentariu