Google Optimize, unealta de A/B testing

Acum multi ani sa faci A/B testing ca marketer era crima, trebuia sa ai la dispozitie non stop un developer pentru implementarea modificarilor si analizat rezultatele.

Tot acum multi ani Google s-a hotarat sa implementeze in Analytics (apropo, aici povestea Urchin, predecesorul Analytics) un feature pentru AB testing dar tot era anevoios pentru ca trebuia sa ai un URL diferit pentru fiecare varianta si trebuia modificata implementarea pentru fiecare experiment in parte.

Dupa o vreme, a aparut Optimizely cu varianta full non-developer unde implementai o singura data un cod in site si in rest se descurca marketerul singur pentru crearea experimentelor si analiza lor. De atunci a inceput nebunia cu A/B testingul cu adevarat pentru ca era la indemana aproape oricui.

Se pare ca Google s-a hotarat sa acapareze si aceasta nisa si au lansat Google Optimize. De inteles daca 80% din banii Google vin din de la marketeri prin Adwords.

 

google optimize

Se integreaza nativ cu Analytics, permite crearea experimentelor cu ajutorul unui plugin de Chrome si poti seta ca obiective ale unui experiment, goal-urile deja setate in Analytics. Implementarea se face prin adaugarea unei linii de cod in codul Analytics deja existent.

Pare mai simplu si natural de folosit decat oricare varianta deja existenta si il recomand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *